۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

علی‌ اکبر پرورش یکی‌ از متهمین اصلی‌ آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در گذشت



دلیل آتش زدن سینما رکس آبادان به روایت شیخ علی تهرانی:

قبل ازپیروزی انقلاب، روزی که خبررسید سینما رکس آبادان را به آتش کشیده اند ودهها نفریکجا سوخته وذغال شده اند، من و نوری همدانی وجمعی دیگردرمحفلی نشسته بودیم. زهراین خبرکه به جان مجلس نشست، نوری همدانی سرش را به من نزدیک کرد و دم گوشم گفت: این کارِ ما بوده. پرسیدم: چرا؟ گفت: چون بما خبررسیده بود که خوزستان ساکت است و با انقلاب همراه نیست وکارکنان صنعت نفت نیزبه اعتصابیون نپیوسته اند. ما باید هم مردم را وهم کارکنان شرکت نفت را تحریک می کردیم. شیخ علی تهرانی ادامه داد: بعد ازانقلاب من دادستان بودم. برای آشکارشدن فاجعه ی سینمارکس به آبادان رفتم. آنجا بود که دانستم چندنفری را سرضرب گرفته واعدام کرده اند و پرونده ی آن فاجعه را بسته اند.



آیت‌الله لاهوتی: سینمای قم در زمان شاه به دستور احمد خمینی منفجر شد.
حاج احمد خمینی به دلیل علاقه شدیدش به واژگونی رژیم سابق و برای اینکه به رژیم بفهماند روحانیت زنده است، دستور انفجار سینمای قم را صادر کرد.


۲۲ روز پیش در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۲ حشمت طبرزدی از پایه گذاران جبهه متحد دانشجویی در صفحه فیس‌بوک رسمی‌ خود مطلبی با عنوان “دور جدید سرکوب‌ها شروع شد” در رابطه با “برخورد هشدار آمیز به برخی فعالان سیاسی از طریق تصادف‌های ساختگی و اقداماتی از این دست که رو به گسترش است” منتشر نمود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر